Γίνετε απαραίτητοι χωρίς περιττές κολακείες...
Μια καλή σχέση με το αφεντικό σας αποτελεί απαραίτητη βάση για την επιτυχία στην επαγγελματική σας ζωή, πόσο μάλλον κατά την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, κατά την οποία διακυβεύεται όχι μόνο η επιτυχία, αλλά και η διατήρηση της εργασίας πολλών Ελλήνων.
Δείτε πώς μπορείτε να αποδείξετε στους προϊστάμενούς σας την αξία σας και να τους γίνετε… απαραίτητοι, χωρίς περιττές κολακείες που γίνονται εύκολα αντιληπτές και από τους ίδιους αλλά και από τους υπόλοιπους συναδέλφους σας.
*Κάντε την δουλειά σας.
Η νούμερο ένα και πιο αποτελεσματική στρατηγική είναι να κάνετε αυτό για το οποίο σας πληρώνει το αφεντικό σας. Αν έχετε πλήρη επίγνωση του τι περιμένει ο εργοδότης σας καθημερινά από εσάς και φροντίζετε να φέρνετε εις πέρας τις υποχρεώσεις σας, είστε σε πολύ καλό δρόμο, ώστε να τον κάνετε να νιώσει πως δεν πάει χαμένος ο μισθός σας. Λάθη αρχαρίων, ενασχόληση με τα «χωράφια» άλλων που δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές σας και καθημερινή… λούφα είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να χάσετε την εμπιστοσύνη του.
*Στηρίξτε το αφεντικό σας.
Οι επιχειρήσεις χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις, οι οποίες πολλές φορές εμπεριέχουν μεγάλο ποσοστό ρίσκου. Όταν ο εργοδότης/διευθυντής/ανώτερός σας κάνει ένα νέο βήμα για την εταιρία σας, δείξτε του πως τον στηρίζετε –όχι με καταφανείς κολακείες που δεν πιστεύετε κι εσείς οι ίδιοι, αλλά έμπρακτα, με τις προσπάθειές σας μέσα από την δουλειά σας. Αφιερώστε για παράδειγμα λίγο χρόνο ώστε να ενημερωθείτε για μια νέα μέθοδο που θέλει να εφαρμόσει στην παραγωγική διαδικασία ο εργοδότης σας, ψάξτε στο διαδίκτυο για τα προγράμματα που θέλει να υιοθετήσει κ.ο.κ, ώστε να έχετε μια εικόνα για τους στόχους του, και προσανατολίστε την δουλειά σας προς τις νέες κατευθύνσεις.
*Εξοπλιστείτε με υπομονή.
Όλες οι παραπάνω προσπάθειές δεν θα σας καταστήσουν άμεσα «υπάλληλο της χρονιάς». Η υγιής σχέση με ένα αφεντικό, όπως και κάθε άλλη σχέση στην ζωή σας, χρειάζεται χρόνο, επιμονή και υπομονή για να αποκτήσει γερά θεμέλια εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης.
*Ενημερωθείτε για όλες τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις
Δεν μιλάμε προφανώς για το πώς θα μάθετε να παίζετε στα δάχτυλα έναν επιταχυντή ατομικής διάσπασης, εκτός και αν δουλεύετε στο CERN, όποτε το παραπάνω ισχύει αυτούσιο. Με άλλα λόγια, εξοικειωθείτε για παράδειγμα με τα social networks, αν η δουλειά σας σχετίζεται με το marketing, μάθετε για νέες εκδόσεις λογισμικών που χρησιμοποιείτε, ενημερωθείτε αναλυτικά για τις οδηγίες χρήσης μηχανημάτων αν η εργασία σας περιλαμβάνει χρήση μηχανών και ούτω καθεξής.
*Πάρτε πρωτοβουλίες.
Δεν χρειάζεται να περάσετε κατευθείαν σε πράξεις και αυθόρμητες όσο και αυθαίρετες αποφάσεις, οι οποίες μπορούν να γυρίσουν μπούμερανγκ, αφήνοντάς σας εκτεθειμένους σε περίπτωση αποτυχίας. Μιλάμε για συνεχή εγρήγορση για φρέσκιες ιδέες και προτάσεις τις οποίες, αφού επεξεργαστείτε καλά μόνοι σας, μπορείτε να μοιραστείτε με το αφεντικό σας και να του δείξετε ότι ενδιαφέρεστε για το μέλλον και την εξέλιξη της επιχείρησής του, έχοντας παράλληλα την δική σας οπτική γωνία.
*Μην κρύβετε τα επιτεύγματά σας.
Αν είστε καλοί στην δουλειά σας, είστε ήδη ωφελημένοι από ψυχολογικής άποψης. Ωστόσο, αν κανείς –και ιδιαίτερα το αφεντικό σας- ποτέ δεν μάθει πως σημαντικό μέρος της επιτυχίας της εταιρίας οφείλεται σε εσάς, είναι πιθανό η αποδοτικότητά σας να μένει χωρίς αντίκρισμα. Φροντίστε, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν ή όταν η συζήτηση έρχεται σε θέμα που αφορά κάτι που εσείς καταφέρατε, να παίρνετε τον λόγο και να λέτε την γνώμη σας, καθιστώντας έτσι εμμέσως φανερό πως πρόκειται για δικό σας επίτευγμα.
*Αποφύγετε τις αντιπαραθέσεις με το αφεντικό σας.
Είναι λογικό κάποια στιγμή στην επαγγελματική σας ζωή να έρθετε σε σύγκρουση απόψεων με τον εργοδότη σας. Φροντίστε η σύγκρουση να μην εξωτερικευθεί με άσχημο τρόπο και μην δημιουργείτε σκηνικό καβγά, ειδικά μπροστά στους συναδέλφους σας, ακόμη κι αν πιστεύετε πως έχετε δίκιο. Το να προσβάλετε το κύρος του μπροστά σε όλους τους υπαλλήλους του δεν σας καθιστά νικητή αλλά χαμένο, καθώς ουσιαστικά «παίζετε στην έδρα του». Στις διαφωνίες σας, είναι προτιμότερο να λέτε ήρεμα την άποψή σας, έχοντας υπόψη πως τον τελικό λόγο για την επιχείρηση τον έχει ο ιδιοκτήτης της.
*Διατηρήστε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας.
Ένας προϊστάμενος δεν μπορεί να βασιστεί σε κάποιο υπάλληλο ο οποίος δημιουργεί εντάσεις στον εργασιακό χώρο και εγκαθιστά αρνητικό κλίμα. Αντίθετα, αν έχετε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας, το αφεντικό σας θα αναγνωρίσει το ομαδικό σας πνεύμα.
*Χρησιμοποιήστε τα social networks υπέρ σας.
Αν είστε δυσαρεστημένος με την δουλειά σας ή επειδή το αφεντικό σας δεν σας έδωσε την άδεια που θέλατε, μην σπεύσετε να το διατυπώσετε με υβριστικά σχόλια στο status update σας. Ακόμη και αν θεωρείτε πως εκείνος έχει πλήρη άγνοια περί των τεχνολογικών εξελίξεων και δεν πρόκειται να το δει ποτέ, η μοίρα κρύβει πολλούς τρόπους –και πολλούς καλοθελητές- για να φτάσουν τα νέα ως τα αφτιά του. Αντίθετα, μπορείτε να εντάξετε στα Personal info στο προφίλ σας πως εργάζεστε στην τάδε εταιρία ή στο δείνα κατάστημα. Έτσι, δείχνετε πως εκτιμάτε την δουλειά σας και δεν αμελείτε να την «διαφημίσετε».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου